logo
  • LINA DO WSPINACZKI – teraz możesz się wspinać na wysokość prawie 5 metrów!

    LINA DO WSPINACZKI – teraz możesz się wspinać na wysokość prawie 5 metrów!

    Trening z liną angażuje niemal wszystkie mięśnie górnej części ciała m.in. ramion, obręczy barkowej, pleców, rąk oraz dłoni
    oraz aktywuje do pracy także mięśnie ud, korpusu a nawet dna miednicy. Poza tym dzięki temu przyrządowi spalisz setki kalorii i zyskasz zwinność pantery.

    lina

    Nauka wchodzenia po linie: ćwiczenie 1

    Ćwiczenie pierwsze to podciąganie się oburącz z siadu płaskiego. Usiądź w siadzie płaskim. Stopy mogą być złączone albo trzymane rozkrocznie. Uchwyt rąk jest bardzo wąski. Ćwiczenie polega na energicznym podciąganiu się i wracaniu do pozycji wyjściowej w siadzie płaskim. W tym ćwiczeniu uczymy się podciągać korzystając jedynie z pracy ramion, dlatego nie odbijaj się nogami. Po każdym podciągnięciu zmień ułożenie rąk w uchwycie. Powtarzaj do zmęczenia. Przy każdym treningu staraj się wykonywać więcej powtórzeń niż poprzednio.

    Nauka wchodzenia po linie: ćwiczenie 2

    Drugie ćwiczenie to podciąganie się na rękach w szerokim uchwycie. Przyjmij taką samą pozycję jak w pierwszym ćwiczeniu. Prawą ręką złap linę na wysokości klatki piersiowej, a lewą w uchwycie dosiężnym. Ćwiczenie polega na podciąganiu w taki sposób, by brodą dosięgnąć poziomu górnej dłoni. To ćwiczenie siłowe należy do trudnych, dlatego nie licz na sukces przy pierwszym podejściu. Z treningu na trening staraj się eliminować korzystanie z pomocy dolnej ręki.

    Nauka wchodzenia po linie: ćwiczenie 3

    Pora na wspinanie krótkimi podciągnięciami. Usiądź w siadzie płaskim i wyciągnij obie dłonie wysoko w górę. Złap linę w ten sposób by dłoń była tuż przy drugiej dłoni. Ćwiczenie polega na energicznym podciąganiu się za pomocą krótkich skurczów ramion, dzięki którym przekłada się jedną dłoń ponad drugą. Pamiętaj, że to ćwiczenie wykorzystuje jedynie siłę ramion, dlatego nie pomagaj sobie nogami. Zejdź z liny korzystając z tej samej techniki.

    Nauka wspinaczki po linie: ćwiczenie 4

    Kolejny etap nauki wchodzenia po linie to wspinanie długimi podciągnięciami. Tutaj niezbędny jest dostęp do długiej liny. Ćwiczenie wygląda analogicznie do trzeciego ćwiczenia, z tą różnicą, że dłonie nie znajdują się blisko siebie na linie. To ćwiczenie polega na wykonywaniu jak największych odstępów między dłońmi.

    Nauka wchodzenia po linie: ćwiczenie 5

    Ostatnie ćwiczenie to ćwiczenie izometryczne, które kontroluje najszersze mięśnie grzbietu. Możesz je wykonywać w siadzie lub na stojąco. Zegnij ramiona w łokciach i złap linę dłońmi blisko siebie. Ćwiczenie polega na silnym ściskaniu liny i ściąganiu dłoni w dół, próbując je połączyć. Ściskanie liny powinno trwać kilka sekund, później rozluźnij mięśnie. Powtarzaj ćwiczenie co najmniej 5 razy.

    lina1

Napisz komentarz

Skasuj odpowiedź